الأربعاء، 26 نوفمبر 2008

قارئة الفنجان

في ناس بتقرأالفنجان و ناس بتقرأ الكف و الكوتشينة و و اللي بتضرب الودع و تبين زين أبين
ظهر أخيرا قراءة ( الأفا ) القفا مش هيه دي المشكلة ، المشكلة هي إني
كنت في يوم من الأيام أزور بعضالأصدقاء و كانت عندهم واحدة بتقرأ الفنجان ، بصراحة خفت ،مش عارف خفت و لا لأ ، و مرضتش أخليها تشوف الفنجان مش عارف ليه ؟
حد يا خونا يعرف ليه ؟ ممكن يدلني
و كل اللي انا فاكره ان سمعت في ودني كلمات نزارقباني و هو بيقول :

بصَّرتُ.. ونجَّمت كثيراً
لكنّي.. لم أقرأ أبداً
فنجاناً يشبهُ فنجانك
لم أعرف أبداً يا ولدي..
أحزاناً تشبهُ أحزانك
مقدُورُكَ.. أن تمشي أبداً
في الحُبِّ .. على حدِّ الخنجر
وتَظلَّ وحيداً كالأصداف
وتظلَّ حزيناً كالصفصاف
مقدوركَ أن تمضي أبداً..
في بحرِ الحُبِّ بغيرِ قُلوع
وتُحبُّ ملايينَ المَرَّاتِ...
وترجعُ كالملكِ المخلوع..
(سمعت و نمت )

هناك 9 تعليقات:

فتــافيت (رحاب الخضري) يقول...

على فكرة انا بعرف اقرا الكوتشينا كويس اووووووووي .. ومع اني وخداها تهريج الا اني ما بقتش احب اقراها لصحابي .. لانهم بياخدوا بها اوب وده حرام .. غير انها بتصدق كتير مووووووووووووووووووووووووووت

سحساوي يقول...

فتافيت السكر هانم
نورتيني طب ممكن تقرئي الكوتشنة قسم البنات ههههههههههه
شكرا

فتــافيت (رحاب الخضري) يقول...

ههههههههههههههههههههه
انت بتتريق ماشي براحتك
بس انا كوتشنتي ما تقعش الارض
ابدتش ابدتش

سحساوي يقول...

انا اقدر اتريق
طبعا ما اقدرش لحسن تعملي لي عمل اتكعبل في ضلي و انا ماشي ممكن سؤال انت بتقرئي الطالع بس و لا النازل

تحياتي لمدونة من أفضل المدونات التي أقرأها

Mariam Galal يقول...

انا فكرت زيك كده حد يقرالى الفنجان مع انى اساسا مبحبش القهوه وولا بشربها
بس نوع من انواع التجربه .. وقالت كلام كتير فعلا كان موجود فيا
ومع ذلك , خرجت مقتنعه تماما ان كذب المنجمون ولو صدقو
وانها مهما قالت لا يعلم الغيوب الا الله
تسلم ايدك بوست جميل

فتــافيت (رحاب الخضري) يقول...

هههههههههههههه والنبي لا طالع ولا نازل ولا حتى واقع

ابعد عني السعادي.. لعملك عمل تمشي زي الجمل ههههههههههههههههههههههههههههه

سحس يا سحس زعلان ليه؟؟

والنبي يا شيخ امانة عليك.. اللهي يقعدلك في مدوناتك

مش كفايا المودريشن لازم ذل كلمة التاكيد.. اصلا هي نتيجتها شلل الزوار
ولو مش مصدق بص على الواد اللي بكرسي بعجل جنبها

وقال بتقوللي الاسود عذاب.. امال اللي بتعمله فينا ده ايه

انتهاك حقوق المدونين

فين الامم المرتعدة.. فين مجلس الغم؟؟؟؟؟؟؟

سحساوي يقول...
أزال المؤلف هذا التعليق.
سحساوي يقول...

أولا شكرا يا
crazyrama
على تعليقك الجميل الرقيق و انا في طريقى الآن لمدونتك بس خلي بالك انا صريح أوعى تزعلي .
نورتنين و متحرمنيش من الزيارة

سحساوي يقول...

فتافيت هانم كعب الغزال
عمل ايه ياهانم اللي هتعمليه اناممكن اعملك عمل تمشي زي التمساح ، اوعي تفهميني غلط بس القافية تحكم .
نورتيني بس ايه موضوع كلمة التأكيد دي انا معرفها لأني ما ببعتش لنففسي فهميني اكتر .
سلام